14.6.2022

Když třídní šašek vyrušuje….

Od

Třídní šašek.  Rád vtipkuje. Ano, občas je vtipný, ale občas nikoli. Někomu se třeba i jeho vtípky líbí. Vtipkuje i v nevhodné situaci. V první řadě je nutné si uvědomit, že třídní šašek usiluje v jakékoli situaci o pozornost. A vlastně tu pozornost díky šaškování má. Rodiče si s ním už neví rady. Třídní šašek si vlastně pozornost neumí zajistit jiným způsobem. Ve skutečnosti je v sobě sám málo sebevědomý. Cítí nejistotu. Osamělost. Jak jednat? Určitě je dobré se zasmát, pokud je to vtipné. Měli byste s dítětem a vlastně s ostatními dětmi probrat, co je vtipné, co není vtipné, kdy se to hodí udělat nějaký vtip. Neměli byste ale nikdy působit naštvaně, nervózně a podobně. Měli byste si s tímto šaškem promluvit osobně, popovídat si s ním, to by mohlo zabrat. 

třída

Uvědomte si, že si to nemáte brát osobně. Opravdu to není nic osobního. Měli byste mu ale věnovat příznivou pozornost, umět se zasmát a třeba si s ním domluvit i nějaké znamení, když zrovna dělá nevhodné a špatné vtípky. Děti, které rády vtipkují, jsou většinou chytré a inteligentní, mají smysl pro humor a také je pravda to, že mají hodně fantazie. Je pravda, že třídní šašek prostě nerozumí, kdy je to vhodné a kdy ne, nemá tak rozvinutou sociální inteligenci jako ostatní děti. A také může být terčem šikany některých dětí, což rozhodně není moc dobré. Jakákoliv šikana kohokoli je nepřípustná. Většinou maminka tohoto dítěte je ustaraná. Nevhodně otravuje ve škole, má poznámky, ona neví, co s ním má dělat. Ale ona není jediná maminka s tímto problémem. Má nadané dítě, které je osamělé. Je často jedináček.

žákyně

A více kluci, než dívky jsou právě šašky. Někteří šašci šaškují schválně, někteří zas tak ne, trpí hyperaktivitou či impulzivitou. Některý šašek se snaží o humor, jiný zase vyloženě provokuje učitelku, děti, své rodiče. Je fakt, že šašek pochází z rodiny, kde má pocit, že nemá tolik citu a pozornosti rodičů. Třeba je jedináček, rodiče neustále v práci. Nebo se mu narodil sourozenec třeba když už mu bylo šest či sedm a dítě má pocit, že celá pozornost se točí kolem miminka. Je dobrá spolupráce učitelů a rodičů, třeba i vyhledat dětského psychologa.