18.9.2018

Nákup po síti

Od

Stále více oblíbenější a vyhledávanější forma nákupu, ať už oblečení, elektroniky nebo potravin je prostřednictvím internetu. Není to nic složitého, navíc se nemusíte dopravovat do obchodu a plýtvat tak zbytečně časem, dopravné není nijak velké a tak si ho může dovolit opravdu každý, poštovné je obzvláště levné, pokud si objednávku sami vyzvednete v některém z výdejních míst.
průběh nákupu
V souvislosti s internetovým nakupováním se vám jistě vybaví záznamy, zachycující to, jak s objednaným zbožím někteří pracovníci přepravních služeb zacházejí. Samozřejmě je to o lidech a jejich přístupu k práci. I tak ale může dojít k situaci, kdy vám zboží dojde ne zrovna ve stavu, v jakém vám ve skutečnosti mělo být doručeno. Riziko tu je, s tím se nic dělat nedá, prostě některé věci jsou ovlivněny lidským faktorem. Jak ale postupovat v případě, že se vyskytne problém a na co si dát pozor?
nákup přes eshop
Za objednané zboží ručí prodávající. Pokud balík rozbalíte a je patrné poškození obsahu, ihned pořiďte fotografii, čím více, tím lépe a to včetně obalového materiálu a obratem kontaktujte odesílatele. Následovat by mělo reklamační řízení nebo odstoupení od kupní smlouvy.
Řešení situace v žádném případě neodkládejte. Dodavatele totiž ještě čeká jednání s přepravní společností, to je ve většině případů neakceptováno, proto pro váš větší klid danou skutečnost oznamte i tomu, kdo zajišťoval přepravu.
To, že je balení v pořádku ještě nemusí znamenat, že je to tak i s objednávkou. Proto s otevřením balíku neotálejte, ideální je rozbalit balík přímo před řidičem, který ho přivezl, samozřejmě pokud je to reálné.
Jestliže dojde k tomu, že vám prodejce oznámí, že ke škodě došlo během dopravy na místo určení, pak můžete zakoupené zboží vyreklamovat nebo jednoduše od kupní smlouvy odstoupit dle daných všeobecných podmínek.